Skuteczny marketing w sieci

E-mail marketing - skuteczna forma reklamy

Marketing internetowy znakomicie się w tej chwili rozwija - klienci przyznają, że korzystają z informacji, które w ten sposób są im dostarczane, a specjaliści od marketingu wymyślają coraz to nowsze, ciekawsze sposoby na dotarcie do swoich klientów. Co ciekawe, mimo że istnieje ich już wiele, e-mail marketing wydaje się być nadal jednym z przodujących. Jakie wyzwania stoją przed firmami, które chcą się promować w ten sposób? Co należy robić, by zwiększać swoją skuteczność jeśli chodzi o e-mailową reklamę?

Personalizacja kluczem do skuteczności

Marketing poprzez e-mail jest używany przez 84% marketerów, a 41% z nich twierdzi, że jego wykorzystanie przynosi doskonałe efekty. Przynajmniej takie wieści płyną z badań przeprowadzonych przez Customer Acquisition Barometer, opracowanych przez DMA. Według danych z raportu Business Insider, nie wszyscy klienci są jednak zadowoleni z reklam, które do nich docierają. Niestety, ale 17% sprzedawców w ogóle nie używa informacji o swoich klientach w celu personalizacji e-maili. A właśnie to wydaje się być kluczem do jeszcze skuteczniejszej reklamy, wysyłanej w ten sposób.

Personalizacja daje możliwości dostosowania reklam do potrzeb klientów - zwiększa się zatem szansa, że wykonają oni konkretną akcję. W ten sposób można przyczynić się do zwiększenia sprzedaży, choć ta wydaje się akurat być na zadowalającym poziomie. Aż 63% ankietowanych przyznało, że cel ten jest uzyskiwany.

Zalety e-mail marketingu

Szanse na przyszłość

Oprócz skłonienia internautów do zakupienia czegoś w sklepie, celem może być także i przekonanie ich do podjęcia jakiejś akcji - na przykład kliknięcia w e-mail reklamowy, przedstawiający najnowszą ofertę oraz właśnie w nią, która przekierowuje na stronę jakiegoś sklepu czy firmy. Niestety, internauci rzadko z takiej możliwości korzystają. Wszystko dlatego, że treści nie są dostosowane do ich wymagań czy potrzeb.

Na szczęście firmy zajmujące się e-mailingiem mają w planie zwracanie większej uwagi na informacje o potencjalnych klientach. Dzięki temu mogą wysyłać ofertę jedynie do tych, o których wiedzą, że z dużym prawdopodobieństwem będą czymś zainteresowani - bo na przykład szukali już czegoś takiego w sieci.

Zobacz