Skuteczny marketing w sieci

Pokolenie Z a media społecznościowe

Pokolenie Z to osoby urodzone w latach 1996-2010. To osoby, które odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych - są przecież dużą grupą docelową. W związku z tym marketingowcy zastanawiają się coraz częściej w jaki sposób skutecznie do nich dotrzeć. W tym celu należy dowiedzieć się, gdzie najczęściej udzielają się przedstawiciele pokolenia Z i jakich ludzi uznają oni za swoich idoli. Okazuje się, że chodzi o Internet i ludzi, którzy zdobyli popularność właśnie w nim! Co daje ta wiedza?

Pokolenie Z nie wyobraża sobie życia bez internetu. Trudno się dziwić, skoro wychowali się w świecie, w którym internet jest stale obecny. Nie znają po prostu innego. Korzystają z niego codziennie i to często po wiele godzin. Udzielają się również w mediach społecznościowych. Najpopularniejsze portale tego typu to w przypadku tej grupy: Youtube (95%), Instagram (69%), Facebook (67%), Snapchat (67%), Twitter (52%), Google+ (37%), Pinterest (33%) oraz Tumblr (29%).

Najpopularniejsze gwiazdy internetu - i gwiazdy tych portali - mają jednocześnie największe zaufanie osób z pokolenia Z. Youtube to najpopularniejszy kanał, na którym osoby z tej generacji poszukują informacji i porad - na przykład związanych z zakupami. Gwiazdy internetu są częściej sluchane, niż normalne sławy, które nie są popularne w sieci. Kto chce więc dotrzeć do tej grupy, musi zaimponować również ich idolom - coś, co jest przez nich reklamowane ma większą szansę się przebić. Na dalszych miejscach, jeśli chodzi o poszukiwanie informacji jest Instagram oraz Facebook. Wiedza na temat najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych jest kluczowa dla osiągnięcia zysku i skłonienia osób z pokolenia Z, by zostali czyimś klientem. Warto ją wykorzystać!

Zobacz