Trendy marketingowe

Rośnie rola kanału mobilnego w procesie sprzedaży

Z badania Zakupy w 2025 roku, które zostało zrealizowane przez firmę SW Research na zlecenie Leroy Merlin okazuje się, że a 40% osób, zapytano o to w jaki sposób będą robić zakupy za 10 lat, odpowiedziało, że przy pomocy urządzeń i aplikacji mobilnych. Tylko 30% ankietowanych wskazało, że w roku 2026 będzie odwiedzać jak do tej pory sklepy stacjonarne, aby kupić produkt. Placówki tego rodzaju będą odwiedzane raczej w celu przymierzenia produktu na żywo (63% osób) i skorzystania z promocji oferowanych przez dany sklep (34%).

Na dalszych miejscach internauci wymienili takie cele wizyt w sklepach stacjonarnych jak poproszenie sprzedawcy o opinię (23%) czy porównanie produktów na żywo (22%).

Kanał mobilny w 2018 roku

Ponad 32% ankietowanych jest zdania, że  modelem według którego będzie się robić zakupy w niedalekiej przyszłości, będzie wyszukiwanie i kupowanie w sieci, bez wizyty w sklepie stacjonarny. Prawie 18% osób uważa, że będzie sprawdzać i kupować przedmioty w sklepach stacjonarnych, bez ich wcześniejszego wyszukania w sieci. Pozostali ankietowani przewidują raczej, że będą praktykować mieszanie podejście do zakupów. Około 17% przewiduje, że w roku 2025 będzie działać schematem ROTOPO, a więc Research Online, Test Offline, Purchase Online. Oznacza to wyszukiwanie produktów w sieci, sprawdzanie ich w sklepach tradycyjnych i kupowanie w internecie. Podobna liczba skłania się bardziej ku modelowi ROPO, a więc Research Online,urchase Offline. To wyszukiwanie produktów w sieci, ale kupowanie ich w sklepach stacjonarnych.

15% ankietowanych zamierza sprawdzać produkty w sklepach stacjonarnych i kupować je w internecie -  showrooming.

Sprzedaż w sieci

Z przewidywań ankietowanych klientów wynika, że komunikacja ze sklepami będzie prebiegała raczej w sposób wielokanałowy, a więc z wykorzystaniem kanałów online oraz punktów sprzedaży tradycyjnej.

Osoby, które zapytano o ich przewidywania w zakresie prowadzenia komunikacji ze sklepem za około 10 lat w celu dopytania o ofertę, zrobienia zakupów czy zrobienia reklamacji, uważają że będzie ona się odbywać za pomocą sklepu internetowego, a więc komunikatorów. Tak odpowiedziało 42% osób. Ponad 36% ankietowanych wskazało na aplikacje mobilne, a 34% na osobistą wizytę w sklepie stacjonarnym,. Na kolejnych miejscach znalazły się email (ponad 30%), rozmowa telefoniczna (ponad 22%) i media społecznościowe (18%).

 

 

   

Zobacz