Trendy marketingowe

Trendy w e-commerce na 2018 rok - analiza raportu

Rynek e- comerce w najbliższym czasie w Polsce osiągnie wartość aż 36 mld zł.

Znaczenie e-commerce

Wartość rynku e-commerce comerce w 2016 roku w naszym kraju powiększy się do prawie 36 mld zł. Dodatkowo przewiduje się, że ta wartość wzrośnie dwukrotnie w przeciągu pięciu kolejnych lat. Według prognoz Sociomatic Labs powiększy się także liczba sklepów internetowych. Przewidywany wzrost to aż 7%. Raport  ,, Barometr e-commerce" z 2016 roku, który został stworzony przez Sociomatic Labs zakłada, że w 2016 roku rynek e-commerce w naszym kraju powiększy się o prawie 36 miliardów złotych. Natomiast w 2020 roku jego wartość ma być równa 60 miliardom złotych. W roku bieżącym ilość sklepów, które umożliwiają zakupy online wzrośnie o 7%, co sprawi że przekroczy ona 23, 5 tys, a w roku 2020 przekroczy 30 tys. Jaka moda i jaka obowiązującą technologia będzie miała najbardziej zauważalny wpływ na sprzedaż za pośrednictwem internetu?. Sociomatic Labs prognozuje, że największy wpływ będą miały czynniki takie jak chociażby: personalizacja, która jest najważniejsza dla 90% wszystkich marketerów. Większość klientów ( 70%) bardzo dobrze reaguje na wszelkie komunikaty, które są przygotowane specjalnie dla nich ( na podst. raportu Sociomatic Labs).

Najnowsze trendy w marketingu

Programmatic buying 48% firm, które wykorzystują kampanie w modelu programmatic ( zaliczyć tu można chociażby real time) uważa, że przynoszą one znacznie lepsze efekty od tradycyjnych kampanii ( na podstawie raportu Programmatic, który zamieszczono w IAB Polska. Loyalty i CRM. Prawie połowa Polaków (  47% ) deklaruje, że wykorzystuje na co dzień programy o charakterze lojalnościowym. Obecnie znacznie wzrasta wskaźnik osób, które korzystają nawet z czterech takich programów ( na podstawie raportu ARC Rynek i opinia). Omnichannel i cross devices Raport, który został przygotowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej w 2015 roku pokazuje, że moda w sprzedaży w zakresie B2B w naszym kraju to przede wszystkim sprzedaż wielokanałowa ( 44% wszystkich firm w Polsce) - sprzedają swoje produkty nie tylko za pośrednictwem sklepów internetowych, ale także w sposób stacjonarny. Tylko 4%  firm B2B prowadzi sprzedaż swoich produktów tylko i wyłącznie stacjonarnie. M-commerce, do których należą chociażby płatności mobilne. Według raportu Sociomatic Labs aplikacje o charakterze mobilnym pozwalają na znacznie szybszą konwersję odnośnie ilości wyświetleń wszystkich reklam ( 70% więcej ) i znacznie wyższa sprzedaż niż w przypadku stron mobilnych Full funnel ( 50% więcej). Według raportu przygotowanego przez Sociomatic Labs marketerzy powinni przywiązywać szczególną uwagę do ogółu lejku sprzedażowego, a nie tylko do jego ostatniej fazy, czyli momentu przed sfinalizowaniem zakupu. Celem osoby reklamującej powinno być pomaganie w funkcjonowaniu wszystkich etapów całej sprzedaży- próba wzbudzenia świadomości wśród klientów i zainteresowania daną rzeczą, a także nakłonienie do zadecydowania o dokonaniu zakupu i zachęcenie do ponownej wizyty w sklepie.

 

 

 


 

 

Zobacz