Trendy marketingowe

Zakupy przyszłości - czyli co się zmieni do 2030 roku?

 

Świat zmienia się w ogromnym tempie - nowości technologiczne szybko stają się przeszłością, a to co wydawało się nierealne jest za chwilę możliwe. Nic dziwnego, że wszyscy zastanawiają się jak będzie wyglądał świat za kilka lub kilkanaście lat - i to nie tylko w tych wielkich, społecznych, albo też politycznych kwestiach, ale również jeśli chodzi o życie codzienne. Na przykład taka kwestia zakupów - coś zupełnie podstawowego, co każdy z nas robi nawet i codziennie, czy też kilka razy dziennie. Skoro nowe technologie zmieniają tak bardzo nasze życie, to może i w tej kwestii zajdą jakieś zmiany? Jak będą wyglądały zakupy robione w 2030 roku?

Co nasz czeka w przyszłości

Wydaje się, że wielką rolę będzie pełniła spersonalizowana komunikacja. Już w tym momencie specjaliści od reklamy starają się tak nią operować, żeby dostosowywać ją do wymagań oraz potrzeb konkretnych odbiorców. Oznacza to, że jeśli ktoś na przykład poszukiwał czegoś w internecie, ale jeszcze tego nie kupił, oferty podobnych produktów mogą mu się wyświetlać, albo nawet przychodzić poprzez e-mail. W przyszłości będzie to jeszcze bardziej spersonalizowane.

Jak oceniają osoby związane z branżą, w roku 2030 może wręcz zniknąć część sklepów stacjonarnych. Przyszłość jest bowiem w sieci i w nowych technologiach - już teraz sklepy internetowe odgrywają dużą rolę. Z czasem ten trend będzie zapewne jeszcze narastać. Całkiem możliwe też jest, że asystenci pracujący w zwykłych sklepach zostaną zastąpieni przez asystentów cyfrowych.

Jakie jeszcze są przewidywane zmiany, związane z przyszłością? Jest możliwe że:

- większość sklepów będzie zapewniać usługi cyfrowe

- tradycyjne kasy zastąpią płatności elektroniczne i mobilne

- wzrośnie waga rozwiązań in-store.

Zakupy przez internet

Warto zaznaczyć, że badania zostały przeprowadzone na rynkach w następujących krajach: Polska, Niemcy, Szwajcaria, Włochy, Wielka Brytania oraz Holandia. Autorami są Comarch i Kantar TNS, a badanie dotyczyło ewentualnych trendów zakupowych i rozwiązań, jakie będą obowiązywać w tej branży w roku 2030.

Zobacz